onsdag 6. august 2008

Leggetid

Jeg har en liten ting som er blitt ganske plagsom etterhvert i tiden i mitt liv. Jeg kan sitte lenge å drøye å legge meg, men når jeg blir for trøtt går jeg da for å få litt søvn. Når jeg da dødstrøtt legger meg ned og med en gang hodet mitt treffer puta blir jeg lys våken. Hvordan er det mulig? hver eneste natt hele tiden. Da blir jeg jo liggende å glo i taket å lure på når jeg kan få lov til å sove, jeg kan ligge på timesvis å bare ikke jøre noen ting med lukkede øyne for å kanskje ha en sjanse for å få litt søvn iløpet av natten. Men når jeg da har gitt opp å få sove å står opp for å hente ett glass vann, eller har slått på dataen igjenn og sittet kanskje i et lite kvarter, så blir jeg dønn trøtt, så vidt jeg klarer å se hva jeg gjør og går for senga. Jeg tenker at nå må jeg da få sove, bare litt! Men neida, jeg blir lys våken enda en gang og vet ikke hva jeg skal gjøre, og når jeg endeli har en sjanse for å få soves å må jeg på do! etter alle disse timene med slit for å få sove, også presterer jeg å må på do, og å risikere å bli lys våken en gang til.. Men jeg står da selfølgelig opp for å gjøre mitt godt irritert over megselv som har så pene øyeblikk på å må på do. Når jeg da, lys våken selfølgelig, går for å treffe puta blir jeg slefølgelig liggende på nytt. Klokka rekker tilogmed å bli alt fra 03.00 til 06.00 på morrakvistn før jeg faktisk får sove.
Dette er ikke hele tingen, jeg har nemlig flytta inn hjemme igjen for å jobbe et år, å bo sammen med mamma er ikke det letteste som kommer å vekker meg klokken 11.00 og sier god morgen, da sliter jeg med å være hyggelig, jeg glefser selfølgelig at hun må lokke romdøra og la meg få sove. Men da får jeg somregel kommentaren om at jeg må legge meg tiligere! Det er da jeg når toppen av irriterthet, jeg blir gretten å grinete når jeg drar meg opp av sengen klokken 12.00 for å få være ifred fra hundene og alt annet som di kommer oppmed for å vekke meg og få meg opp av senga. Jeg prøver da å ta dagen med et smil, men det er ikke alltid like lett med irriterende foreldre som maser om alt og ingenting.
Når da kvelden kommer og jeg tenker på å legge meg for jeg er så innmari trøtt, og treffer puta skjer det samme igjen, jeg blir lys våken! Er det mulig??

2 kommentarer:

Joachim sa...

Det e bære å drekk det :p du bruk å bi så trøtt når vi drekk

Lena sa...

haha, vældi morsomt:P XD